Jari Andersson

Olen Jari Andersson, 46-vuotias Sylvään yläkoulun rehtori, Sastamalan kaupunginvaltuuston jäsen ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Olen tullut tunnetuksi suoraselkäisyydestä ja periksiantamattomuudestani. Olen rohkeasti edistänyt lasten oikeuksien toteutumista. Puuttumalla koulumaailmassa tapahtuneisiin epäkohtiin olen vaikuttanut merkittävästi uuteen, parempaan koululainsäädäntöön. Media on nimennyt minut kurirehtoriksi. Koti ja perhe ovat minulle tärkeitä. Olen korostanut toisista huolehtimista, rajojen asettamista ja välittämisen tärkeyttä. Uskon toimeliaisuuden hyvää tekevään vaikutukseen. Sastamalasta kotoisin olevana toimin aktiivisesti järjestö- ja maanpuolustustoiminnassa. Vapaa-ajalla viihdyn urheilun ja kirjallisuuden parissa sekä liikun arvostamassani Suomen luonnossa. Pirkanmaalaisena vaikuttajana olen nostanut esiin työllisyyden hoitoon liittyvät epäkohdat. Olen vaatinut valtakunnallista työllisyyden hoidon reformia. Sote-uudistuksessa nostaisin keskiöön IHMISEN ja rakentaisin palvelut ihmisen ympärille. Olen kuntavaaliehdokkaan siksi, että haluan antaa kaiken tarmoni yhteiseen käyttöön. Kovissa liemissä keitettynä paineensietokykyni on kasvanut. Pitkäaikaisena suhteellisen suuren kouluyksikön rehtorina ja kaupunginhallituksen ja valtuuston puheenjohtajana yli kymmenen vuotta toimineena on minulle tullut strategista näkyä ja oleellisen havaitsemisen kykyä. Luottamus itseen ja omiin joukkoihin on vahva. Olen valmis panostamaan kaupunginvaltuutettuna merkittävästi edunvalvontaamme Pirkanmaalla sekä oman kaupunkimme elinvoimaisuuden kehittämiseen. Ilman työpaikkoja ei ole palveluita tai työpaikkoja ihmisille. Sastamala on ihmisen kokoinen kaupunki, jossa on hyvät mahdollisuudet harrastaa erilaisia urheilumuotoja. Uimahalli täältä puuttuu. Tulevan valtuuston on päätettävä uuden hallin rakentamisesta. Olen uimahallin rakentamisen kannalla. Yrityselämän toimijoita on aktiivisin keinoin saatava sijoittumaan eri puolille Sastamalaa. Se, että väkimäärä on vähentynyt, on otettava vakavasti. Ikävä kyllä kuolleisuus on ollut suurempaa, kuin syntyvyys. Meidän on mahdollista saada lisää asukkaita aktiivisella kaavoitus- ja tonttipolitiikalla sekä yrityselämän toiminnan mahdollistamisella. Uskon Sastamalaan ja sen mahdollisuuksiin! Siksi toivon olevani luottamuksesi arvoinen.
This user account status is Approved
KM, rehtori
Vammala